dinsdag 16 februari 2010

I love music

Dat ik van muziek houd, dat wist ik al. Al heel lang eigenlijk, ik ben niet voor niks vanaf mijn 7e begonnen met het spelen van cello, op mijn 12e piano, en later nog heel wat andere instrumenten door mijn studie muziektherapie.

Maar momenteel houd ik zoveel van muziek dat ik er bijna een verliefd gevoel door krijg als ik mijn favoriete nummers luister. Waar het aan ligt, geen idee, maar ik krijg er vlinders van in mijn buik. Met VETO en Brand New was het liefde op het eerste gezicht, deze bands laat ik nooit meer los, en kan ik altijd en overal luisteren. Andere bands zijn meer one-night-stands, en luister ik alleen als ik er zin in heb. Voorbeelden daarvan zijn Pendulum, Lily Allen en Mumford & Sons. En dan heb je ook nog de oude garde, muziek die ik al heeeeeeel lang luister, en wat voor mij altijd goed blijft, deze bands zijn Apocalyptica, Danko Jones, Linkin Park en Muse.
Sinds een paar weken ben ik ook actief bezig met het zoeken naar nieuwe muziek wat mij aanspreekt, en door een beetje door te klikken op Last.fm kom ik bij bands terecht waarvan ik nog nooit had gehoord, maar die perfect bij mijn muzieksmaak aansluiten. Zo heb ik Emery, Boysetsfire, Ghinzu en Dead By Sunrise ontdekt.

Ik denk dat ik binnenkort maar ga schrijven over welke muziek ik tegen kom, en wat ik daarvan vind.
Ok, nu ga ik weer verder met muziek luisteren, because I love music! <3

3 opmerkingen:

  1. Jaa boysetsfire blijft geniaal! Allang niet meer geluisterd, zo weer eens de cd ervan opgraven :) xx Veer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha vet, het is ook geniaal! Las laatst een interview met Noyalty, en zij werden met Boysetsfire vergeleken. Volgens mij heb ik het dus daar vandaan =)
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je moet me de volgende keer dat we elkaar zien er maar aan herinneren dat ik ook nog wel een muzieksite ken met heeel veeel muziek...

    BeantwoordenVerwijderen