donderdag 21 juli 2011

Anberlin 2011

Sinds een paar jaar ken ik de Amerikaanse band Anberlin. Een van oorsprong Christelijke band, dat is af en toe te horen in hun teksten. Vorig jaar stond de band al op Xnoizz Flevo Festival in Nederland, maar ik was net op dat moment op Sziget. Daarna werd Anberlin bevestigd voor Groezrock dit jaar, waardoor ik heel hard ging twijfelen een dagkaart te kopen. Maar gelukkig bevestigden ze een eigen losse show in april in De Kelder Amersfoort!

Ik was super blij en heb vrij snel een kaartje gekocht, ervan uitgaande dat er vast wel iemand mee zou gaan. Het was ook uitverkocht uiteindelijk, dus maar goed dat ik er zo snel bij was.

Ergens in maart werd bekend dat Anberlin de tour in Nederland zou verplaatsen omdat zij in Amerika de kans hadden om samen met 30 Seconds To Mars te touren. Maar gelukkig kwamen ze wel naar Nederland! En dat was dus afgelopen 8 juli.

Uiteindelijk kon er toch niemand mee naar De Kelder, dus ging ik voor het eerst in mijn leven alleen naar een concert. Ik vond het best spannend! Maar achteraf blijkt dat het prima te doen is en dat is best nog een keer alleen naar een concert zou gaan als er echt niemand mee wil. Samen met iemand is natuurlijk wel leuker.

8 juli ging ik dus naar De Kelder in Amersfoort. Ook daar was ik nog nooit geweest. Gelukkig kon ik de eerste tijd vol maken met het staan in rijen. Een rij voor de ingang, een rij voor de garderobe, rij voor het toilet, rij voor de muntverkoop en rij voor de bar. Tegen de tijd dat ik alle rijen had gezien begon het voorprogramma.

Het voorprogramma was Only Seven Left. Een Nederlands Serious Talent (3FM) bandje. Het was best ok, best wel leuk, maar ze speelden te lang vond ik, wel 3 kwartier.

Hierna ging ik maar weer in de rij voor de bar staan om de tijd een beetje door te komen. Uiteindelijk heb ik in de zaal een jongen gevonden die ook alleen was, daar heb ik even mee zitten kletsen.

Ennnn uiteindelijk begon Anberlin! Daar heb ik zo lang naar uitgekeken.



De setlist:

* Godspeed
Een knallend nummer met veel ohhhhhhohhh en ahhhhhahhhh, wat direct het publiek in actie zette.

* We Owe This To Ourselves

* Paperthin Hymn

* Never Take Friendship Personal
Een wat ouder maar ook bekender nummer waar je fijn bij kon meezingen.

* Pray Tell

* Readyfuels

* Disappear

* Art of War

* Take Me (As You Found Me)

*Enjoy The Silence
Depeche Mode cover!

* Impossible
Mooooooi <3

* Dismantle. Repair.
Nice, ook een oud nummer, maar zo vet!

* Closer

* Feel Good Drag
Ik denk dat dit het bekendste nummer is van Anberlin.

Hierna ben ik snel mn jas en tas gaan halen, want ik moest een trein halen om nog een uur en kwartier terug te reizen naar Nijmegen.
Ik vond het een geweldig concert, ik heb genoten van het begin tot het einde =D

Hopelijk komen ze snel weer naar Nederland!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten