maandag 24 augustus 2009

Lowlands 2009

Ok, mijn Lowlands verslagje:

Vrijdag:
- White Lies: Mooi bandje, ik denk dat het leuker is als je er wat meer van kent. Nu was het af en toe beetje saai.
- La Roux: Viel me ontzettend tegen. Ik had een paar nummers op youtube geluisterd en het klonk leuk, maar live gaat haar hoge zang erg irriteren. Haar single daarentegen was wel leuk om te horen.
- Passion Pit: Leuke muziek, maar de stem van de zanger is vervelend. Niet lang gezien dus.
- Lily Allen: Erg leuk! Lily wilde volgens mij zo snel mogelijk stoned en dronken worden ofzo, ze begon direct nadat de fotografen weg waren te blowen en ze dronk constant wijn uit een rietje. Maar erg gave show. Met covers van Kaiser Chiefs en Britney Spears, wat ze erg goed deed. Ook nog een stukje drum 'n bass ingebouwd! Heerlijk.
- The Prodigy: We stonden mooi aan het hek bij de geluidsman. Gelukkig maar want het was snikheet. Mooie show, ik vond het heel leuk. Had helaas hoofdpijn dus kon niet volledig uit mn dak gaan, maar heb me goed vermaakt.
- Best of Pop: Leukleuk! Inclusief Rachid Finge lekker gedanst :)

Zaterdag:
- 0ne Trick Pony: Gaaf! Een verlegen meisje die wanneer ze zingt ineens enorm haar bek open trekt, en waar me toch een geluid uit komt. Heel cool en origineel.
- The Airborne Toxic Event: Iets te down voor mij.
- Patrick Wolf: Ok, dat is echt een bizarre man. Ik had een manman verwacht, maar wow wat was dat een verschijning in zijn gouden pakje en lange (maar half afgeschoren) haren. Leuke muziek, en het is een manusje van alles. Speelt viool, gitaar, piano, en zingt ook nog. Leuk optreden.
- Them Crooked Vultures: DRUK daar, niet normaal. Alsof iedereen op Lowlands de mistery act wilde bekijken. De muziek rockt, en is heel strak gespeeld. Verder irriteerde ik me teveel aan de mensen die bedachten dat ze het toch niet wilde zien om het verder te beoordelen.
- Maximo Park: Eerste optreden van ze helemaal uitgezien. Cooool! Ik ken alleen de eerste cd, maar heb me prima vermaakt met Limassol en Apply Some Pressure.
- Vitalic (live): Gaaf! Heerlijk gedanst.
- Babylon Circus: Leukleuk! Gedanst en gesprongen enzo.
- 90's NOW: De tent stond nogal vol, dus stukje vanuit buiten de tent gezien. Leuk, weer lekker meegezongen op de Spice Girls enzo. Was alleen moe en had rugpijn, dus we zijn vrij snel gaan slapen.

Zondag:
- Squarepusher: Leuk concept, meebassen met een plaat, maar het kwam niet echt over.
- Aux Raus: Lomp! Maar zoooooo vet!
- Enter Shikari: Yeah! Erg gaaf. Een bom energie, en dat is alleen al leuk om naar te kijken. Een gitarist die een koprol achterover een koprol maakt terwijl hij speelt heb ik nog nooit gezien.
- Snoop Dogg: Jeetje wat een drukte. Daardoor weinig gezien, maar het was wel P.I.M.P.
- Little Boots: Wel leuk, niet heel bijzonder.
- Calexico: Lekkere zomer muziek, hebben het vanaf een bankje even geluisterd.
- Bloc Party: Keertje nummer 3, en net als de andere 2 keren erg leuk! Maar heb dit keer maar 20 minuutjes gekeken.
- Thursday: Wow daar was het echt niet druk! Ik kwam 5 minuutjes te vroeg aan, en ik kon gewoon vooraan staan. Ik vond het een leuk optreden! Niet zo gelikt, beetje onprofessioneel, maar dat had zeker zijn charme. Vet!
- Silent Disco: YEAH, we hebben er een dik uur in gestaan, wat vet was dat. Wat een combi's op kanaal 1 en 2 ook. Rosanne tegenover keiharde hardcore en Vamos Alla Playa tegenover Rammstein. Cool!

Foto's volgen later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten