donderdag 19 mei 2011

Olifanten, apen, voetbal en Popo!

En dat allemaal in afgelopen weekend.
Omdat Pim en ik van 13 tot 15 mei ons 1 jarig samenzijn vierden (tsja, dat het 3 dagen is dat is een lang verhaal...) hebben we natuurlijk ook 3 dagen lang leuke dingen gedaan.



De vrijdag zijn we naar Burgers Zoo geweest. We vinden het allebei leuk om diertjes te kijken. Al vind ik de grote dieren in een te kleine kooi of leefruimte toch wel zielig. Maar toch blijft het mooi, hoe dubbel het ook is. Het was erg lang geleden (volgens mij minimaal 10 jaar) dat ik in Burgers Zoo geweest was, dus ik had een hele hoop nog niet gezien! Ik kan me alleen de bush en de dessert herinneren. En ik herinnerde me die allebei veel groter, warmer en echter, maar dat komt natuurlijk omdat ik toen zelf ook een stukje kleiner was. Toch was het weer erg mooi.



Vooral de bush, met de enorme blauwe vogel met hanekam die me aanvloog. =) En de ocean, die was er 10 jaar geleden nog niet! Heel erg indrukwekkend al die mooie vissen en haaien. En de diepzee vissen met lampjes!





Het was een hele fijne dag zo met zijn 2tjes!

Na de lange dag tussen de beesten hadden we wel een uitrustdagje nodig, dus dat was voor de zaterdag gepland. Heerlijk uit geslapen, niks gedaan, Lost gekeken en een rondje gewandeld.

Zondag kwamen pap en mam, ze waren al lang niet meer in Nijmegen geweest.



Na de lunch, en een wandeling over het Waalstrand gingen we naar de stad, want er was natuurlijk de finale van de eredivisie. We vonden allemaal dat Twente moest winnen, deels om een soort eerbetoon aan opa (die daar vandaan komt), maar stiekem ook omdat we het Ajax niet gunden. En dan is het natuurlijk heel erg jammer van de uitslag =(
Gelukkig maakten een kop koffie en thee in de gezellige koffiebranderij Coffyn veel goed.
De dag sloten we af met heerlijk uit eten bij Popocatepetl, een fijn Mexicaans restaurant. Ik had tortilla's met vis, ontzettend lekker!

Pap en mam hebben ons thuis afgezet en zijn daarna weer terug naar Eindhoven gereden. Pim bleef nog gezellig een nachtje slapen!

Het was een heel fijn weekend met lieve en leuke mensen! <3

2 opmerkingen: