zondag 18 januari 2009

Provinciaal Jeugddebat

Gister was weer het eerste Provinciaal Jeugddebat (PJD) van dit jaar voor mij, in Den Bosch! Vorige jaren dat ik daar meedeed als deelnemer of procesbegeleider waren er vrij weinig deelnemers. Waarschijnlijk omdat dit het enige PJD is die op een zaterdag gehouden wordt. Maarr dit jaar waren er wel 53 deelnemers! Een vet record volgens mij voor Noord-Brabant.
De voorbereiding ging ontzettend makkelijk. Ik stond samen met een eerste jaars procesbegeleider die het voor de eerste keer deed, maar hij deed het super goed. De deelnemers werkten ook mee, dus het liep allemaal op rolletjes. Het onderwerp was jongerenhuisvesting, blijft toch lastig voor deelnemers tussen de 12 en de 18 jaar oud die dus nog niet eens op kamers zitten. Toch hadden we uiteindelijk een mooi voorstel, er moet een keurmerk komen voor kamers, die de prijs-kwaliteit verhouding aangeven. Het werd ook helemaal aangenomen door de politici, een vervolgafspraak in the pocket =)
Ik was gister wel helemaal gesloopt, ondanks dat het allemaal perfect liep slopen die kids je wel.
Volgende PJD is Utrecht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten